PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, April 15, 2010

Raya 2008

Pagi raya yg sibuk..dah siap masak..mandi dan makan...umah aku mmg pagi2 lagi dah ada yg berkunjung..bukan org lain pun..Mak Chu aku dgn anak2 dia...dibantainya masuk dapur dan ambik sendiri biskut2 yg ada kt dpur tu..mmg dia selalu mcm tu...lantak ler..aku buat xtau makan nasi jer..lapar laaa...setelah berpenat lelah masak utk pagi tu...

Setiap kali raya mmg aku akan prepare air oren 1 jag besar dan simpan dlm peti ais..so bila org dtg beraya..aku leh hidang air dgn secepat mungkin...hehehe...xpayah la aku nk kacau air byk2 kali...dah jadi kelaziman umah aku akn menjadi kegemaran sedara mara aku utk bertandang terutamanya sepupu2 aku...sekali datang serbu...ambik ko..mak aii..2 jag besar air pun belum tentu ckup...tp biasanya aku tuang skit2 je dlm gelas...hehehe...nk jimat maaa...kalau tak ckup aku gak yg kena bancuh air lagi...penat wooo....

Time2 raya...aku mmg ckup menyampah betul..bukan apa..keje aku ialah...buat air...membasuh cawan...pastu memasak...basuh pinggan..adik2 aku lak pandai makan jer..time aku balik ada jer menu yg diminta aku buat...jadi chef la aku nampaknya...menu:1st day raya - ayam kerutuk, 2nd day - roti jala + kari daging, 3rd day - sate + nasi impit + kuah kacang, 4th day raya - nasi ayam...itu ler menu yg sempat dibuat sebab hari ke-5 raya..adik2 aku dh kena masuk asrama...hehehe...selamat aku...kalau tak..confirm tiap2 hari aku kena masak...nasib baik ada adik aku sebagai assistant...Antara gambar yg sempat dirakam..

Miniey, My Mum & Farhana


Me & Farhana (My youngest sis konon laa...hehehe) tp dia lebih besar dan tinggi dariku...aku le paling kecik dlm keluarga ku..nak buat camner..comel..hahaha..

Terkilan pada hari raya kali ni sbb tak sempat nk rakam gambar2 keluarga..eiii...sedih lak..bukan senang nk berkumpul ramai2..adik aku yg bongsu tu cepat je lesap..lelaki..bukan leh duk umah lama2..ada je tempat yg dia nk gie...

Paling best sekali tgk anak buah aku..imran yg dh berumur setahun..comel sgt...Klik je kamera..dia mula senyum..ada lesung pipit di kiri kanan pipinya..suka sgt dia makan sate..i miss him so much..


tengok la si imran ni mkn sate...tak ingat org lain beb...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts