PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, April 15, 2010

Sebelum Hari Raya 2008

Salam hari raya buat semua..

Rasanya raya tahun ni mcm biasa jer..bertolak balik raya pada hari sabtu pagi 27/9/2008..aku balik dgn makcik ku yg tinggal kt kelana jaya tu..nk dijadikan citer lak..malam tu kitaorg sibuk sgt duk mengemas barang sampai kul 1 pagi baru masukkan barang2 dalam kete..konon2nya pas sahur kitaorg nk gerak balik ler...hehehe...disebabkan masing2 penat dan best sgt tido...makcik aku terjaga kul 6 pagi..alamak aiii...semua xsahur ler..dah ler nk berjalan jauh nie..tahan jela..

Gerak dr kelana jaya kul 6.45 pagi...perjalanan balik mmg smooth..xde jem langsung..singgah isi minyak jap kt gua musang..tp bila masuk kuala krai mmg perjalanan kadang2 tersangkut lak..byk pulak kete hari tu..sampai kt pasir mas hampir kul 3...8jam perjalanan...biasanya lebih kurang 7 jam jer...tp disebabkan byk kali tersangkut di kuala krai dan tanah merah so perjalanan kami bertambah 1 jam...penat gak..

Hari selasa 30/9/2008..sehari seblum raya...seperti tahun2 yang lepas gak..aku dan adik2 mmg kena tolong mak dan abah kt kedai..pelanggan mmg ramai dan agak kelam kabut skit..duit byk gak masuk poket aku RM4800...hehehe..tp bukan duit aku...duit niaga abah...cuma simpan dlm poket aku jer..hari tu mmg penat sgt..berbuka pose pun ala-ala kadar jer..mmg setiap tahun abah aku akan kerahkan aku dan adik2 utk tolong kt kedai...family aku tak sama dgn family org lain..org lain the day before raya sibuk duk buat biskut..kemas umah..masak lauk..tp aku dan adik2 dikerahkan utk bekerja...nak buat camner ini jela mata pencarian kami sekeluarga untuk menyekolahkan adik2 aku..tp alhamdulillah..aku suka gak tolong..bukan selalu..setahun sekali jer...

Malamnya sibuk lak dengan masak utk menu pagi raya...asalnya aku nk buat nasi minyak dengan kerutuk ayam...(lebih kurang kari + kurma ayam ler tp lebih sedap. . kt kelantan je ada..) bila difikirkan balik..adik2 aku ni cerewet skit bab2 makan..hehehe...sama le dgn aku nie..lastly bincang dgn mak..nk buat nasi biasa jer..boleh ler...senang skit keje aku pg esk....

bersambung.....

No comments:

Post a Comment

Popular Posts