PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, April 15, 2010

Butakah aku??Ohh..tidak kot!!

Semalam 15/12/2008 menjadi hari yang ku kira bersejarah gak ler 1st time in my life..nk tau ke apa kebendanya?hehehe...ianya bukan la hangat sgt mcm HOT.fm tu..

Masa aku balik keje semlm..aku telah menolong abg operator kt ofis aku tu yang buta..dia naik lif sama2 dgn aku so aku pun tanya la dia "Abg Ad balik dgn apa?" dia jwb yang dia naik bas...disebabkan aku pun naik bas so aku pun pelawa la dia balik sama2 dengan bas...wah!!romantik gitu...

Aku selalu menggunakan khidmat Abg Ad bila nk kol org2 luar kawasan..so apa salahnya kali ni aku menolongnya kan..ikhlas hati aku pimpin tangan Abg Ad dr ofis sampai ke bus stop...sempat gak sembang2 dgn Abd Ad..katanya "pagi2 nk gie keje susah nk dpt bas, kalau tak terpaksa dia panggil teksi RM10 tambangnya"..mmg tidak dinafikan tambang teksi di Putrajaya ni mmg mahal sbb guna tiket..kita yang kol teksi pun kena charge...mcm tak berbaloi je mengambil kesempatan atas permintaan org ramai di kala kita memerlukan khidmatnya...

Hampir setengah jam aku tggu bas dgn Abg Ad..aku kira ramai mata yg memandang..biar jela..aku buat xtau jela..ptg semlm aku naik bas 300..walaupun perjalanannya agak jauh..aku xkisah asalkan aku dpt pastikan Abg Ad berhenti di kawasan apartmentnya..alang-alang aku dh tolong tu biar la Abg Ad sampai ke destinasinya kan...
Hampir kul 6.30 petang aku sampai umah..lega hati aku sbb aku dpt menolong insan yg lemah dan memerlukan semlm..Moral of the story...aku cuba gak bayangkan kalau aku insan lemah seperti Abg Ad tu..ada ke org sudi menolong?Tak sanggup rasanya kehilangan kedua-dua belah mataku ini...Alhamdulillah syukur kepada Allah diberikan aku ckup sifat dan ckup anggota...
Pagi ni 16/12/2008..ada sorg kwn tegur aku "Wah..baik hatinya semlm tolong org"..aku jwb " Alaa..biasa jer"...ingatkan xde kwn2 ofis yg perasan rupanya ada gak ek...apa yg aku citerkan ni bukan utk bermegah tp aku ingin kongsikan bersama-sama teman seperjuangan...hargai semua yg ada di depan mata kita sekarang ni..kalau dh hilang xkan mungkin kita akan dpt kembali apa yang kita ada sekarang....

No comments:

Post a Comment

Popular Posts