PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, April 16, 2010

Etak..

Sejujurnya aku sangat taksub memakan etak setiap kali aku balik kg..
RM2-3 aku leh abiskan seorang diri
Mak aku selalu membebel..'nnt sakit perut'
Hehehe..tp seumur hidup aku..xpenah aku sakit perut disebabkan etak..
Aku rasa hanya org Kelantan shj yg pandai mkn etak..
Penah kwn aku 'org KL' hampir termuntah bila rasa etak ni..
Etak ni bermusim..kalau bukan musimnya mmg susah nk dapat
Hidup di Sg. Kelantan..dan byk pada waktu air surut..
Penah sekali zaman aku sekolah rendah dulu..
Aku gi mencari etak kt Sg.Kelantan..
Mmg best..mak aku sampai skrg tak tau psl kes aku mencari etak tu..
Hehehe..sori mak..Anakmu ni nakal skit..
Pengalaman mencari etak tu sukar utk dilupakan
Budak2 zaman skrg..jgn harap la nk menempuh pengalaman camtu..
Meredah lumpur sungai dan guna jari utk korek lumpur tu..
Susah gak nk dpt etak ni..
Patutla harganya agak mahal skit..
Tapi..
Sedap beb..Cayalaa..
Hanya di Kelantan shj ada etak..
Aroma dan kesedapan yg tiada tolak bandingnya...
Ohh..Makanan kegemaranku bila balik kg..








No comments:

Post a Comment

Popular Posts