PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, April 15, 2010

Majlis Persandingan Paksu

Sabtu, 7 November 2009 - Lebih kurang kul 3.00 petang bertolak ke PD. Perjalanan menjadi agak lambat sebab hujan turun dengan lebatnya..adik aku yang drive..aku jadi co-pilot..hehehe..Kitaorg konvoi 4 buah kete..sampai kt PD lebih kurang kul 4.30 petang..tak ujan lak kt PD..so anak2 makcik aku ambik kesempatan utk berenang..kami lak rehat sesambil mkn frech fries..

Glory Beach Resort, Port Dickson


Ida dan Rania Aisha


Koi la nie..


Pemandangan waktu petang di Glory Beach Resort, Port Dickson


Kul 8.15 mlm bertolak ke Rantau utk Majlis Akad Nikah..Ini ler rupa Paksu aku..kami semua agak risau takut paksu aku pengsan sbb paksu aku ni darah gemuruh skit..muka dia pucat lesu berhadapan dengan tuk kadi..ikut pengalaman yg lepas2 mmg dh byk kali pengsan..terkejut ketika terserempak dgn makcik aku pada waktu xde elektrik (gelap) pun dia leh pengsan..


Dapat lak tuk kadi yang byk songeh..disuruhnya paksu aku baca doa Qunut utk jd imam..mengelabah kejap paksu aku..padahal waktu dah selesai akad nikah..then yang paling tak best ialah ketika majlis ni..org2 kt taman perumahan pengantin sibuk duk tengok bola (Kelantan vs Negeri Sembilan) di hadapan rumah pengantin..kadi duk akad nikah..org kt luar sibuk duk sorak gol..gol..gol..kesian paksu aku kena akad nikah sebanyak 2 kali sebb pengantin pempuan (cik su) tak dengar...ermm...nasib la paksu oii...

~Selamat Pengantin Baru Paksu Mat dan Cik Su Yani~

Majlis Akad-Nikah

Acara pembatalan air sembahyang


Cik Su dpt gelang

Paksu tersenyum gembira..al-maklum la tuk kadi byk songeh..hehe


Family yang hadir


Keluarga Makcik Ida


Atuk dan nenek

No comments:

Post a Comment

Popular Posts