PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, April 15, 2010

Balik Kampung...

Last friday (25/7/2008) aku balik kg..mlm tu pakcik aku yg gie hantar aku kt Putrajaya Sentral..sambil tggu bas..aku terjumpa lak dgn En.Anuar..ada gak kwn utk bersembang before bas aku dtg kul 9mlm..mlm tu gak adik aku (Mini) pun balik gak..tp dia naik bas dari KL..

(26/7/2008) Sabtu:Lebih kurang kul 4.30pagi sampai kt Bandar Tanah Merah..pertengahan jalan ada seorg pempuan nk turun...aku yg sit dari belakang terus ke depan sbb simpang jalan ke umah aku dh hampir sampai..semas bas benti..tetiba aku terhidu bau asap..aku buat xtau jela..masa driver bas turun rupanya tayar bas hampir pecah..nasib baik gak la bdk pempuan tu turun ..kalau tak sampai sudah driver tu xtau tayar hampir pecah..org lain aku tgk semuanya tgh sedap tido..15minit kemudian ada bas lain yg sampai so kitaorg semua berpusu-pusu turun dan naik bas tersebut..xsampai 5 minit kemudian aku dh sampai kt simpang jalan masuk umah aku...adik lelaki aku dan Mini tgh tggu..setengah jam gak la diorg tggu aku..

Sampai umah lebih kurang kul 5.00pg..wonder gak nape la umh aku xpasang lampu...rupanya xde elektrik..bila aku duk bising sbb aku tak nampak..mak aku bangun..maklum la aku ni rabun mlm...hehehe...duk sembang dgn mak..alih-alih dh kul 7pagi..aku tarik bantal tido jap..hehehe..sedar2 kul 8pagi Mini kejutkan aku sbb nk gie beli nasi and nak gie pasar beli laksa..gie pasar beli ikan, sayur,santan, laksa dan ulam-ulaman..balik2 aku gak yg kena buat kuah laksa tu..tghari tu siap akhirnya kuah laksa aku..

Petang tu duk lepak dgn mak and adik2 sambil chit chat..3org adik lelaki yg ada..Farid, Faqieman dan Hafiz. Kul 4.30ptg Mini kuar dgn bf dia utk hantar Faqieman gie asrama kt Machang..Aku lak ajak Farid utk hantar laksa kt umah kakak aku..sambil2 jenguk anak buah aku yg comel tu..Balik umah lebih kurang kul 6petang..Lebih kurang kul 7mlm gerak ke Kota Bharu utk hantar Farid ke maktab kt Tganu..pastu gie shopping barang2 dapur kt Tesco KB..aku belikan mak water filter..sbb mak aku tu duk bising yg bekas air dia dh rosak..hehehe..balik umah dh tgh malam..so apa lagi tido ler..

27/7/2008 (Ahad): Bangun tido..umah dh sunyi..mak abah duk kt belakang..proses ayam utk dibawa ke kedai..Mini lak tgh kemas dpur..seperti biasa tugas aku membasuh baju ler..aku dgn Mini terus prepare utk sedikakan makanan tghari..Lebih kurang kul 2petang aku dgn Mini kuar gie KB..first kitaorg gie MPKB..belikan tudung kak salwa dan tudung aku..susah betul nk cari tudung kak salwa tu sbb kelosong yg kak salwa nakkan tu color purple..xbyk kdai yg ada..setiap kedai aku jelajah..dah setiap kedai gak aku dgn Mini duk menanya..hehe..lastly jumpa dgn harga RM75..tudungnya mmg menarik dan cantik..baru sampai katanya..belum ada kt mana2 lagi corak batu tudung tu..aku pun beli 1 tudung color biru..belikan makcik ida aku 2 tudung color merah dan purple..Mini lak beli 3pasang kain utk raya..

Kemudian kitaorg gie jelajah lak KB Mall..Mini nk beli T-Shirt utk gie kursus 2hari kt Seremban pada 30-31hb nnt..penat berjalan balik umah lebih kurang kul 7mlm...mlm lebih kurang kul 8mlm aku dgn Mini mulakan operasi..hehehe..gie melawat anak buah aku..Mohd Imran yg berusia 12bulan..mulutnya mmg petah..tp hanya perkataan belakang je dia boleh sebut..gelak sakan aku dibuatya..kelakar..kelakar...Balik umah lebih kurang kul 11.00 mlm..apa lagi..tido ler..

28/7/2008 (Isnin):Pagi2 lagi bgun utk membasuh baju then prepare makanan utk lunch..Kul. 12tgahri aku dgn Mini kuar lagi..pick-up pakwe Mini then kitaorg gie Rantau Panjang...aku beli kuali..14" harganya RM16..cap Buaya lak tu..harganya murah..itu kata mak aku ler...aku bukannya tau sgt pun..belikan mak 3biji bekas tambah nasi..harganya pun just RM14 sebiji..harga biasanya RM20..hehe..dah murah la tu..aku beli besi utk bakar ikan tu..ntah apa namanya aku pun xtau..harganya just RM7..kt Putrajaya aku tanya harganya RM18 woooo...mmg jauh sgt perbezaannya..aku juga beli sekor anak bear RM12 and Hello Kitty RM13 utk kwn aku sempena hadiah hari jadi dia last week..sbb thn ni dia bagi aku hadiah so apa salahnya aku membalas hadiah dia tu..walaupun murah tp itu tanda penghargaan aku terhadap dia..tul tak?Sempat gak aku belikan tudung utk aina and mak aku..tudung manjalara..huhu..macam2 lagi namanya..sampai aku naik pening...manjalara jela aku ingat sbb aku suka tudung tu..

Dah penat jelajah Rantau Panjang..aku dgn Mini gie beli meat ball bakar..mmg sedap sgt..setiap kali aku berkunjung ke Rantau Panjang mmg aku akan beli meat ball bakar tu..kt tempat lain mmg xde..hanya kt Rantau Panjang jer..rugi la kalau aku tak beli kan..RM7 aku dgn Mini borang..2plastik wooo....maklum la masing2 tgh lapar..hehehe...Balik umah lebih kurang kul 3petang..itula kali pertama..aku dgn Mini shopping paling cepat..sbbnya cuaca mmg panas sgt2...

Kul 6petang..aku, Mini, Hafiz dan Mak gie tempah baju utk raya..aku gie sekadar utk menyibuk je..sbb aku dh siap tempah baju raya..hehehe..pastu...gie umah kakak aku jap..tp dia lak xde ..gie shopping bwk anak buah aku..abang ipar aku je ada kt umah..kena tinggal..hehehe..kul 7 balik umah sbb Hafiz ada kelas tambahan kul 8mlm..kul 9.30mlm aku dah tido..penat!!

Citer aku ni ada sambungan lagi..nnt esk jela aku smbung ek..penat la nk taip lagi..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts