PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, April 15, 2010

Merdekakah kita?

Salam kepada semua...
Ketika aku menaip posting ni waktunya adalah 8.41 malam, Ahad 30 August 2009
Tak tau nk buat apa..so aku pun ambik keputusan nak menaip sesuatu..

Apa yang patut aku perkatakan kat sini..??
Ermmm...maybe pasal merdeka kot
Sebab tepat kul 12.00 tengah malam nnt kita akan menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-52
Dalam pada 52 tahun merdeka ni dah banyak kemajuan yang kita kecapi
Dalam meniti arus kemajuan ini jugalah negara sering dihambat dengan masalah
Masalah kemelesetan..masalah politik..dan macam-macam lagi
Masalah kehabisan gula pun dah jadi isu kan..

Aku bangga jadi anak Malaysia
Kita tau kita anak Malaysia tapi..
Kadang-kadang semangat patriotik still lagi masih berkurangan dalam jiwa kita
Pada mula aku pun kurang arif dengan semangat kenegaraan ni
Tapi BTN yang aku hadiri tahun lepas mmg best
Patutla staff kerajaan diwajibkan hadir ke BTN
Disini kita akan tahu apa sebenarnya hak-hak kita di Malaysia nie
Rugi rasanya kalau sape yang tak nak gie kursus BTN ni

Pada pendapat aku..wajarnya di peringkat sekolah lagi diajar tentang Perlembagaan Malaysia
Kerana bila ditanya..Apakah Kontrak Sosial?
Semua org akan terpinga-pinga...
Di sini kita dah lihat..sebenarnya kita masih belum merdeka
Semangat merdeka tetap ada..tp kurang diterapkan
Apa yang kita tau..31 Ogos sambut merdeka..hari cuti umum..boleh balik kg
Hahaha..betul kan..

Okla i got to go..
Makan pun belum lagi..
Berbuka dengan minum air jer tadi
Mana la kawan aku tak balik-balik lagi nie?
Aku dah kelaparan ni..
Cepatla balik...


No comments:

Post a Comment

Popular Posts