PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, April 15, 2010

Pujuk la hati sendiri....

Sesuai kot tajuk ni..akan aku taipkan apa-apa yang patut..xpatut pun taip gak laa...Suka hati aku la kan sbb ni blog aku punya..

Aku tak tau la sejak kebelakangan ni aku agak sensitif..Nasihat yang diberikan oleh org yg sgt aku hormati:

1. Aku mesti sentiasa berprasangka baik terhadap org
2. Jangan marah-marah
3. Sentiasa bersabar
4. Bersopan-santun dan lemah lembut bila bercakap

Bila difikirkan nasihat ni..ianya boleh menyebabkan aku jadi seorng yang pendiam..semua masalah dan amarah terpaksa dipendam..kalau meletup suatu hari nnt camner?saper yg akan kena bom aku?macam aku dh xde hak utk bersuara kalau ada yang aku tak puas hati...

Dan nasihat dari seorang kawan lak:

1. Jadi lah diri anda sndiri, jgn berubah kerana org lain, jgn hipokrit
2. Xperlu lemah-lembut bila berkomukasi cuma cukup sekiranya tidak biadap
3. Aku dh cukup pakej utk dijadikan teman hidup.. (nasihat ke ni?..xpatut..)
4. Paling penting komunikasi - bila komunikasi kurang, hubungan leh tergugat

So..aku pujuk la hati sendiri sbb aku tak tau nk buat camner...hari ni dengar lagu hindustan dr PC aainaa..semuanya lagu dr citer "Maan"...nk nangis la pulak rasanya..

(Bangun cik Rosmiah..jgn mudah putus asa..aku leh hadapi semua dugaan ni..bersabar!!)..itula pujukan dalam hati aku utk hari ni..


No comments:

Post a Comment

Popular Posts